+ Hi Cindy, leuk dat je dit interview wilt doen. Kan je me allereerst meer vertellen over jouw functie binnen IVC Commercial?
“Ik werk sinds 8 jaar bij de IVC Group en ben momenteel werkzaam als Marketing Director. Binnen IVC ben ik begonnen als Brand Manager van Moduleo, de residentiële tak van de IVC Group, en heb in het verleden in de fashion wereld gewerkt. Het is fijn om mijn ervaringen met verschillende gebruikers in fashion en design mee te nemen in mijn werk voor de IVC Group, want die twee lopen meer parallel aan elkaar dan je zou denken – alles heeft namelijk te maken met eigen identiteit geven of vormgeven.”
“Verder is het ontzettend boeiend om voor een internationaal opererend bedrijf te werken waarbij er in de vloeren, net als in de mode, veel cultuurverschillen zijn. Zo is de Franse markt heel anders dan de Nederlandse of Engelse markt. Engeland is bijvoorbeeld een stuk traditioneler, zo is daar een duidelijke voorkeur voor de oranje gekleurde houtsoorten – zoals een Honey Oak. Nederland heeft daarentegen best een grote revolutie gezien op het gebied van vloeren en dessins; waar er eerst een duidelijke voorkeur was voor rustiek en levendig, is het inmiddels verschoven richting meer naturelle en elegantere dessins met een rustigere uitstraling.”
+ Als Marketing Director heb je Studio Moods in het leven geroepen van architecten en designers; een collectie van modulaire vloerelementen waarbij vormen, patronen en kleuren naar eigen stijl kunnen worden gecombineerd. Is deze collectie dan ook voor een specifieke markt ontwikkeld?
“Wat wij ontwerpen is altijd gericht op een internationaal publiek omdat het ook in deze markt zal worden ingezet en verkocht. Vanuit deze gedachte ben ik ook trots om Belg te zijn, niet flauw bedoeld naar onze noorderburen toe… Maar ik denk dat wij het vermogen hebben om, ook als je kijkt naar de Antwerpse mode, verschillende invloeden vast te pakken of te detecteren en er een eigenheid aan te geven. Dit is ook wat we bij Studio Moods hebben gedaan. Studio Moods is onze creatieve studio waarmee architecten een persoonlijke toets kunnen toevoegen aan hun vloerprojecten.”
“Deze studio voor creatief maatwerk is ontstaan in 2016 om wat anders te doen dan de planken en tegels op dat moment. Ons beginpunt was een hexagon vorm en met behulp van ons eigen design team, maar ook door het bezoeken van architecten en designers, hebben we de invulling van deze collectie bepaald. Zo is er gewerkt met een aantal vaste basiselementen, aangevuld door een rijkheid van kleuren en dessins. Dit zorgt er namelijk voor dat er een persoonlijke handtekening van een architect gecreëerd kan worden, maar ook een culturele of trend invloed uitgedragen kan worden – iets wat ook meespeelt in de internationale markt.”