Relevance of Retail Design

‘Relevance of Retail Design’
Welke materialen, geuren of geluiden horen bij een merk? Kortom, wat is de ruimtelijke identiteit en waarom is het zo belangrijk? Daar gaan we het deze middag uitgebreid over hebben.
Hoewel elke winkel anders is, hebben ze allemaal een en hetzelfde doel. Om de klant over de drempel te krijgen en hen ertoe aanzetten iets te kopen. Retailers proberen alles, van muziek, tot het vullen van de winkel met aanlokkende geuren. En hoewel het niks nieuws is, is het wel een kunst om het goed te doen. Het begint met een goed ontwerp zodat de winkel de brand identity van een merk reflecteert.
Tijdens deze middag gaan we het hebben over de verschillende ontwerptechnieken die een retail omgeving kunnen transformeren tot een unieke plek. Van het juiste etalage design, de customer journey eenmaal ín de winkel tot slimme kleurkeuzes, innovatieve ontwerpen en het juiste materiaalgebruik. Leer van de experts hoe je een brand identiteit van een merk vertaalt naar een geslaagd interieur concept.
Programma:
13:30 Inloop
14:00 Start + welkom Broeinest
14:10 Sydney Koster, retailexpert en design manager, Westfield Mall of the Netherlands
14:40 Pepijn Smit, owner en founder S-P-A-C-E Projects
15:10 Korte pauze
15:30 Sandy Bruns, owner en founder RUSE
15:50 Afsluiting en netwerkborrel
Over de sprekers:
Sydney Koster is retail expert en design manager bij Westfield Mall. Sydney heeft een jarenlange retailachtergrond bij o.a. G-Star en Levi’s en is nu werkzaam bij Unibail-Rodamco-Westfield. Hij is verantwoordelijk voor de indeling en het design binnen de mall. Hij licht toe wat er bij kwam (en komt) kijken om in deze tijden slagvaardig te werken aan mooie retailconcepten.
Pepijn Smit is interieurdesigner en founder van het S-P-A-C-E Projects. Hij heeft al meer dan 16 jaar ervaring op het gebied van meubelontwerp, retail en branding. Inmiddels heeft hij vele interessants projecten afgerond en toonaangevende winkeldesigns op zijn naam staan zoals Ace & Tate, Fest, Fabienne Chapot en Veloretti. Hij geeft vorm aan ruimtes door rijk materiaal gebruik en kijkt daarbij altijd naar de kernwaarden van zijn klanten.
Sandy Bruns adviseert en begeleidt retailers en ontwerpers om duurzame vooruitgang te boeken bij het ontwerpen van een retail omgeving. In een circulaire economie strekt de taak van de ontwerper zich uit van het creëren van een look-and-feel-harmonie tot het hebben van diepgaande kennis over materiaaloorsprong en materiaalgedrag, productiemethoden en modulaire details, langetermijndenken, circulaire businessmodellen en ‘chain-business’. Dit is de reden waarom ontwerpers verantwoordelijk zijn voor 80% van de voetafdruk van een product – een troef die niet als vanzelfsprekend mag worden beschouwd.
Schrijf je nu in
Schrijf je hieronder in voor het event 'Relevance of Retail Design', op dinsdag 21 November